Betingelser

BETINGELSER

BESTILLING

Vedr. din bestilling, sender vi en umiddelbart en ordrebekreftelse til e-postadressen du har oppgitt hos oss.

PRISER OG BETALING

Alle priser er inklusive merverdiavgift. Du kan forhåndsbetale med kort. Vi bruker Klarna som aksepterer Visa og Mastercard. Dette er en sikker betalingsløsning, og vi lagrer ikke dine kontoopplysninger.

LEVERING/FRAKT

Vi leverer til hele fastlands-Norge. Alle varer er på lager. Det skal derfor ikke gå mange dager før du mottar varene. Normalt skal du ha varene innen 7 dager fra bestilling/betaling. Mote i Nord benytter seg av Bring som transportør. Ekspedisjon og fraktkostnaden er kr 79.- uansett ordre.

Vi sender som pakke eller brev om mulig ved mindre ordre: Pakke levert av Bring er normalt fremme etter 1-3 dager. Det kan ta et par dager å effektuere din ordre, slik at vi sier at innen 7 dager skal du uansett forvente å ha den levert. Melding om ankommet pakke sendes til mottakers e-postadresse eller som SMS. Pakken hentes på kundens utleveringssted for Bring. Mindre pakker leveres i postkassen.

Hente selv: Dersom du bor i nærheten, er du velkommen til å hente varene på Min Mote AS, bare barn Storslett. Dette velges under "fraktalternativer" ved bestilling. Frakt belastes da ikke.

ANGRERETT

Hvis du angrer på et kjøp du har gjort hos oss, er det angrerettloven som gjelder.  Angreretten gjør at du kan angre på et kjøp innen 14 dager etter du har mottatt varen. Angrerettskjema sendes automatisk på mail, etter at du har bestilt en pakke hos oss. 

Begrensninger i angreretten:

Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er blitt forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende hensyn eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen.

Intimprodukter og undertøy regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet av forbruker og angreretten vil derfor ikke gjelde om emballasjen til produktet er åpnet. Dette av hygieniske årsaker.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Returkostnadene må dekkes av kunden. Vi anbefaler å velge en retursending som gir mulighet for sporing. Dette vil være en trygghet for begge parter.

Dersom du ikke henter pakken du har bestilt, men forholder deg helt passiv, er ikke dette det samme som å benytte din angrerett. Du har da ikke oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å si opp avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 200,- for behandling av saken.

REKLAMASJON

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok varen.

Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Dersom det foreligger en mangel ved varen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre følgende mangelbeføyelser gjeldende:

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig
  • Kreve erstatning

For andre kjøp enn forbrukerkjøp, gjelder reklamasjons reglene i kjøpsloven.

Returvarer og reklamasjoner sendes til: Min Mote AS, fosseng 2, 9151 Storslett.